Nasze założenia metodyczne zakładają aktywną naukę oraz wykorzystywanie w realnych sytuacjach zdobywanych wiadomości z zakresu słownictwa i gramatyki oraz równomiernie rozkładanych umiejętności takich jak:
- czytanie,
- pisanie,
- słuchanie,
- mówienie.
Uważamy, iż uczeń pełni aktywną rolę w procesie nauczania. Wprowadzając nowe słownictwo zwracamy szczególną uwagę na poprawną wymowę poznawanych słów. Przy nauczaniu wymowy koncetrujemy się na trzech podstawowych obszarach:
- dźwięki,
- akcent (wyrazowy i zdaniowy),
- intonacja.
Na zajęciach wprowadzamy symbole fonetyczne oraz pomagamy opanować poprawną produkcję szczególnie trudnych dźwięków występujących w wymowie angielskiej.
Na szeroką skalę wykorzystujemy metody aktywizujące ucznia takie jak:
- mini projekty
- oraz dramę (tzn. szeroki wachlarz ćwiczeń ustnych, które zawierają element inwencji twórczej oraz kreatywności).
Drama ma ogromne znaczenie w rozwijaniu określonych umiejętności językowych, jak mówienie (komunikacja). W szczególności pozwala ona na opanowanie prawidłowej wymowy, rytmu, intonacji oraz innych cech prozodycznych.
W nauczaniu wykorzystujemy szeroki wachlarz materiałów autentycznych.
.